HTML

Regék a Vastrabant vándorlásiról és zajzásiról

2007. október 13-ra virradó éjjel, Kecskemétről hazafelé, kisbuszbéli álomból riadva, némi alkoholos túlfűtöttségtől hajtott enyhe, de legalább hangos szófosásba gabalyodva az a gyönyörű gondolat fogalmazódott meg bennem, hogy blogot írok zenekarom, a Vastrabant (VT) hányattatásairól. Hátha lesz, aki elolvassa.
2007.11.15-én beindult a Vastrabantról írták rovat. A legújabb linkeket majd jól kipirosozom! :)

Bár tangó nélkül

2008.03.07. 15:05 Samu (VT)

   2008.03.05. Bp., Trafó Bár Tangó: AltF4, Vastrabant

   A Trafóba voltunk hivatalosak e kellemesen(?) hűvös szerdai napon. Mivel az AltF4 4/5-ével egy gyárban melózom, a visszajelzések alapján úgy tűnt, hogy a céges dupla koncert fokozottan érdekelni fogja a mélyen tisztelt kollégák egy csoportját.
Húsz órára kellett megjelennünk az intézményben, ahol korábban én még sose nem se, ami talán szégyen, de nem túl meglepő, lévén, hogy a Trafó nem kedvenc műfajaim, a rock/metal templomaként híresült el. A metróaluljáróban tekeregtem, amikor is Hipertücsök basszer kollégával (Honey Mustang) és kedvesével futtam össze, akik segítettek meglelni a sok föld alól kivezető lyuk közül a megfelelőt, hogy a lehető legegyszerűbben juthassak oda, ahova szeretnék.
A Trafót könnyen meg, ott be, benn bácsinak üdv, aki lesziáz, kérdezem, koncert hol, ő nagyszerűen felismerve a helyzet mondja, á zenész!, itt le, egyenesen, a végén ott lesz. Ott volt. Már Arnie és Dávid is. Na meg az F4 legénység is. Utóbbiak félrehúzódva, idogálva. Enyéim szerelgettek, cuccom leraktam, kollégákhoz mentem terepfelmérni, ismerkedni. Ott ragadtam. Közben akadt némi félre- vagy egyet nem értés a zenekarok fogyasztása körül melyet egy gyors telefonnal sikerült eloszlatni. Nem úgy a népet, mely lassan gyűlt, az idő meg gyorsan szaladt, így azt vettem észre, hogy máris beállás van. Na nem a szesztől és nem nekünk.
   Szaundcsekk alatt nem akart az igazi lenni a kilépésgomkombinációs zenekar megszólalása, de élesben rokkolás közben már szerencsére sokkal tisztább és érthetőbb lett az ének. Ezzel együtt is tartottam tőle, hogy kissé zúzósabb őrületünk teljesen el fogja mosni fontos és karakteres szövegvilágunkat, feledhetetlen élménytől fosztva meg így a megjelenteket.
Kezdésre befutott sok kedves munkatárs, ismerős és érdeklődő, így volt kivel és kinek nyomni a bíttet. Dávidunk baráti köre is tiszteletét tette, akik véleményéről egyelőre még nincs információm, de billegésükből, ringásukból és mosolyaikból arra következtetek...

   A AltF4 odatette. A weben hallott felvételeken számomra kicsit erőtlennek tűnő muzsikájuk élőben sokkal hatásosabbnak és energikusabbnak bizonyult és Tomi szólói is elég faszántosak voltak. A végére kicsit basszuralmú lett a hangzásuk, de a nagyérdeműt ez a legkevésbé sem zavarta abban, hogy jól érezze magát. Én ugyan még nem bánnék némi plusz színpadi aktivitást (tudom, ez helyfüggő is, mégis ez a rögeszmém), de egyébként...!

   Eljött a mi időnk. Igyekeztünk minél előbb húrtépésbe kezdeni, hogy maradásra bírjuk a hétköznap és a késői kezdés (féléfél) miatt fészkelődőket. Fülsértő kezdésünk és első pár dalunk talán némiképp redukálta a közönség létszámát, de az ottmaradottak többsége tevőlegesen is kivette részét a műsor élvezetéből. Táncos-fejrázós-együtténeklős előadás volt. Szeretjük. Látni, hogy más is szereti. Volt ráadás, vidámság, gratulációk, gyors színpadbontás, vegyülés és újabb gratulációk. Meg egy bácsi, akinek záróramániája volt s ezt az egy szót ismételgetve járt körbe. Láthatóan gyér hatásfokkal.
Kicsit még tárgyaltam Tomikával némi vajdasági fellépegetésről, miközben a VT-s társak leléptek, majd Norb barátom - aki öregbedésem alkalmából jófajta háztáji nektárral lepett meg, melynek még mindig csak illatanyagait ösmerem - hazaszállítmányozott két bájos hölggyel egyetemben.
Aztán szpatty. Ahogy a művelt angol mondaná. Majd másnap meló némiképp kómás fejjel... Fejjel?

4 komment

Címkék: zene rock koncert beszámoló metal élmény show alter vastrabant rocknroll

A bejegyzés trackback címe:

https://vastrabanttolas.blog.hu/api/trackback/id/tr48370013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Minna 2008.03.11. 11:32:55

Köszönjük a bókot,pirulunk is rendesen:),nem mellesleg jó tudni,hogy másnap nem csak én voltam kótyagos:)

Norb 2008.03.11. 22:27:48

Szép vót, jó vót, másnap vót... Tán kicsit kevés is vót... Várom a napot mikor az égiek, avagy a földiek megáldják a "a méltán világhírű Vastrabantot" némi szebben zajongó eszközökkel.
Kicsit ollan volt mint erős ködben vezetni ismerős úton. Sejtjük, helyes irány csak hol is vagyunk...:)
Warning: a pálinka illékony anyag!!!
Remélem legközelebb együt illantjuk e nemesb matériát.

Samu (VT) · http://vastrabant.hu 2008.03.14. 08:56:26

Minna: Én inkább hulla voltam, mint kótyagos. De az rendesen. Sőt, azóta se vagyok kipihentebb. :)

Norb: Hát a jó hangzásért meg kell dolgozni. Sok munka, sok pénz, jó cucc, jó hangzás. Ez a sorrend általában. De ha van lé... Nem pálinka! Az másra jó. Az is javítja a hangzást, de csak annak, aki iszik belőle. Letközelebb együtt hangzásjavítunk! :)

Norb 2008.03.17. 20:35:35

Egy fontos dolog lemaradt:
ritkán találkozom olyan muzsikával ami élében is úgy szól mint cédén. ( nem akusztikai minőségre gondoltam, hanem a fák, bőrök nyűvésére:) )
Kicsit még gyanús is csak kaptál öregedésnapodra pléhbekket...

Rossz hír: múlthéten szét szedtem a ZP-t, ha nem kezdem el ősszerakni oda a karrier...:)
süti beállítások módosítása