HTML

Regék a Vastrabant vándorlásiról és zajzásiról

2007. október 13-ra virradó éjjel, Kecskemétről hazafelé, kisbuszbéli álomból riadva, némi alkoholos túlfűtöttségtől hajtott enyhe, de legalább hangos szófosásba gabalyodva az a gyönyörű gondolat fogalmazódott meg bennem, hogy blogot írok zenekarom, a Vastrabant (VT) hányattatásairól. Hátha lesz, aki elolvassa.
2007.11.15-én beindult a Vastrabantról írták rovat. A legújabb linkeket majd jól kipirosozom! :)

Vidám hejehuja némi blamával fűszerezve

2008.11.02. 18:14 Samu (VT)

   2008.10.29. Budapest, Trafó: AltF4, Vastrabant

   Újra feltölteni és feltöltődni készültünk a Trafóba, ahol tavasszal igencsak jó mókát kanyarítottunk össze az AltF4 legényeivel és az egybegyűltekkel. Ilyesmit szerettünk volna összehozni most is, bár bennem volt némi szkepszis a hétköznap és a viszonylag kései kezdés miatt.

   Időben indultunk, de úgy is foglamazhatnék, hogy egy kicsit korán. A Trafóban kilencig egyéb rendezvény miatt tilos a zajongás, a rocskendroll, ennek megfelelően a technikai személyzet sem érkezik túl korán, hiszen érdemben úgysem tud melózni. Szóval bőven nyolc előtt ott voltunk, megcsodáltuk az autós bejáratnál a földbe süllyedő hamutartónak látszó oszlopot, bepakoltuk, ami nálunk volt majd lelkesen kostatáltuk, hogy a ablakbázáró gombkombinációról elnevezett csapat már előttünk megérkezett és a fogyasztást is elkezdte, de nem ám úgy Norbi módra, ápdétesen. Szétszórtuk a motyót és hamarosan mi is csatlakoztunk, próbálván beilleszkedni a fogyasztói társadalomba. Legalább ezen az estén. Arnie meg közben dobot szerelt. Szerencsére nem túl sokáig. Hamarorsan elkezdtek csordogálni a mindenféle népek, pl. Lalóék az amplifikátorokkal, barátok, ismerősök és kedves kollégák hatalmas lelkesedéssel, valamint a korábban a folyosón tartott internacionális állófogadásról is beszivárgott pár érdeklődő.

   Az események kb. fél tíz körül kezdtek felpörögni, mikor is az AltF4 legénysége elkezdte a hangpróbát. Háromnegyed után kevéssel végre beindult élesben a rokk és azt kellett megállapítanom, hogy a srácok érezhető fejlődésen mentek át a tavasz óta eltelt hónapokban. Az újabb nóták kicsit karcosabb hangvételűek és energikusabbak is elődeiknél. Eddig sem volt rossz döntés AltF4-re járni, de a későbbiekben egyre nagyobb élmény lesz az biztos. És a szövegekre is érdemes odafigyelni.

   Nem tudom, pontosan mikor hagyták el a színpadot, az biztos, hogy a közönségnek, a lelkes fogadtatásnak hála két ráadást is játszhattak. Ezután jöttünk mi. Igyekeztünk, de a két plusz mikrofon hadrendbe állítása kicsit megnövelte szokásos 5-10 perces átszerelési időnket. Jól kipislantottuk magunkat és indulhatott a parasztrokk. Hangszórókból ki, fülekbe be. Érdekes - nem egyszeri és nem csak Trafóbéli - tapasztalat, hogy míg a szaundcsekk alatt egészen jól hallható minden és mindeki az emelvényen, addig, amikor már élesben megy a lövöldözés, némiképp a káosz és a hangzavar lesz az úr. (Állítólag a mindenféle hangzásbéli eltéréseknek és anomáliáknak lehet az oka az elektromos rendszerekben, hálózatokban lévő zaj, zavar és a feszültségingadozás is. Ezek kiküszöbölésére, kiszűrésére vannak már eszközök, csak sajna ezen az szinten egy zenekarnak ilyesmibe invesztálni még nem a legfontosabb és kifizetődőbb.)
   Szóval nyomtuk a szeleburdi bíttet egymást nem a legjobban hallva, mikor - legalább öt, de inkább tíz év után először - (extra igénybevétel nélkül) elszakadt az E húrom. Blama. Basszgitárosok igen ritkán tépnek húrt. Főleg koncerten nem illik. De ha mégis, akkor legyen az embernél tartalék. Nálam nem volt. Naná! Miért is lett volna? Az elmúlt igen hosszú évek alatt egyszer sem volt rá szükség, így meguntam és abbahagytam a cipelését.
Első lendületemben elkértem Gergőtől a szárazfáját (első szóra, hezitálás nélkül adta!!!), feledvén, hogy azon egyel kevesebb húr van, ami nem teszi lehetővé a dalok egy az egyben történő eljátszását. Gondoltam -  már játék közben - menet közben megpróbálom transzponálni a szükséges részeket. Persze, hogy nem ment. Legalábbis nem zökkenőmentesen, így abbahagytam a kínlódást és inkább cserehúrt kértem. Gergőnek ez is volt. Fantasztikus a csávó. Ezúton is örök hála a kétrendbeli segítségért és bénaságom orvoslásáért. Míg a többiek ügyesen és sikerrel elnyomták az Eladó a menyasszony című balladánkat , addig én Milán segítségével (kösz Milu!) lecseréltem a fránya húrot és újra beszálltam a fergetegbe. A kései óra miatt lassan apadozott a jelenlévők száma, de nem lankadtunk, kirobbanó energiával zúztunk. (Én a húrszakadásból adódó letörtségemet és indiszponáltságomat is próbáltam lelkesedéssel ellensúlyozni, több-kevesebb sikerrel...) A buli jó volt, a nép mulatott, amennyire lehetett, mi is. Talán én a legkevésbé. Még most is összeszorul a gyomrom, ha rágondolok. Sebaj. Ezentúl újra viszek póthúrt, hátha évekig nem lesz rá szükség! :)

   Nem túl szerencsés Trafós specialitás, hogy a koncert vége után pár perccel a hely elhagyására kérik az embereket, akik előbb még megszárítanák izzadt testüket és tán fogyasztanának is valamit, a küzdőtér porát lemosandó.
Szóval hamar felszólítottak bennünket, ezért gyorsan menekülőre fogtuk a dolgot. Mókás volt látni, hogy az ajtó előtt 10-20 ember tovább sokasodik, beszélget, nevetgél. Sajnos nekem a búcsú pillanatai sem sikerültek túl fényesre, a góré (Laló) ugyanis fejmosásban részesített, mivel szerinte az utóbbi pár koncerten több hibával játszottam, mint szoktam, azaz kicsit alul múltam magam. Okként a nem nézem át a dalokat (próbán szinte mindig átnéztük) és túl sokat mozgok, ami fasza és K hangulatos, de a
show a játék rovásásra mehet (Ez utóbbi bizony így van...) verziókat hozta fel.
Kiemelte a tarjáni koncertet, ahol szerinte olykor erősen mellé is énekeltem. Ez leginkább amiatt furcsa, hogy akkor és ott és azóta is mindhárman a triós felállás legjobb koncertjének tartottuk (már csak amiatt is, mert jól hallhattuk magunkat és egymást a színpadon, így könnyebb volt jól játszani, énekelni) és az ott jelenlévő énekes csajok is dícsérték vokalizálásunkat. Szóval, talán ezt ott és akkor kellett volna. Az tuti, hogy a szerda nem az én napom volt. Talán érthető okokból. Azt is elismerem, hogy vannak jó, jobb és kevésbé jó teljesítményeim (ahogy azt ezen hasábokon is meg szoktam említeni  és ahogy az mással is megesik), de hogy egy ideje folyamatosan mélyrepülnék, azt azért kétlem. Persze ebben nem sikerült megegyeznünk. De van ez még így pár dologgal. És ez így is van jól. Persze harag nincs. Bírom én a kritikát. Csak nem szeretem. Főleg, ha ilyen. :)

   Dávidék hazaszállítottak és igyekeztem mihamarabb elaludni. Persze nehezen ment a sok izgalom miatt... Aztán arra ébredtem 1-2 óra alvás után, hogy azt betűzöm, hogy Velkopopvice. Biztosan normális vagyok. Aztán elkezdtem rágódni az éjjel történteken, elhangzottakon, mert ilyen hülye vagyok és így szinte semmit nem aludtam. Agyamban először a Pistols feldolgozásunk „Ne járassad az arcodat/Mert kirúghassák a balfogad” része zakatolt, majd ezt száműzendő a Don't Worry-t vettem elő helyette. Persze attól sem szabadultam könnyen, így egyszercsak reggel lett. Midőn is 100 Folk Celsius gyermedalok hangos éneklésével riogattam a szomszédokat, igyekezvén kilúgozni káosztól tompa agyamat. Ezen dalok éneklését "közkívánatra" a gyárban is folytat(hat)tam megnyugvásomra és lelki békém épülésére.

   A Trafó oldalán azt írták rólunk előzetesben: „A Vastrabant keménykötésű karcos rockzene.” Hát ja, valami olyasmi és szerintem mindenkinek hallania kellene. 

 

9 komment

Címkék: zene utazás koncert beszámoló metal élmény show kaland vastrabant rocknroll

A bejegyzés trackback címe:

https://vastrabanttolas.blog.hu/api/trackback/id/tr33745969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nevet változtattam: Bonbon 2008.11.03. 15:38:38

Felvidításodra nevet változtattam: Shreknéből Bonbon lett belőlem. Szerintem ne vedd magadra az egészet, biztos rossz napja volt az elkövetőnek ( a hangulatod tiprójának). Nekem a legjobbak a beszámolóid, már bocs érte, de a zene sem tetszik annyira, mint ezek az olvasmányok. Nélküled, az írásaid nélkül a rajongótábor kisebb lenne, (minimum egy fővel)!

Norb 2008.11.04. 20:55:32

A launak( ejtsd :ló) öt? húrja van mégis megbotlik...
Az bizonyos szerda nekem se volt jobb...Se családi progi, se VT koncert csak egy kis munka...
Remélem kiheverted a csapást! Ja ez a velkepopvicei rémálom nem is rossz...:)

Samu (VT) · http://vastrabant.hu 2008.11.05. 08:20:06

Bonbon:
Édes vagy köszönöm. Miattam azonban nem kellett volna nevet változtatni, nekem a Shrekné is nagyon szimpatikus volt. Azon el-elméláztam, hogy vajon te is zöld vagy-é mint az urad, de ez szinte lényegtelen.
Amúgy mindent magamra veszek, mert az jó. Na nem akkor, de hosszabb távon tanulhat, okulhat az ilyesmiből az ember. Persze igyekszem mielőbb feldolgozni a velem történteket, és ez többnyire menni is szokott... amúgy meg mint írtam nincs harag a boss-al, már csak azért sem mert tudom, hogy nem baszogatásból mondta. Meg úgysincs igaza se... hehe! :)

Samu (VT) · http://vastrabant.hu 2008.11.05. 08:23:14

Norbulator:
Öt húrja, öt ujja és mégis... tiszta borzasztóság. De ami még inkább, az az, hogy semmilyen mulatság nem jött neked össze szeredán. Azóta volt újabb rokkolás, hamarost megemlékezem arról is. Letközelebb szeretettel várunk!
Jah, a velkepopóizé nem lenne rossz, ha nem válna szótagolós nyelvtörős rámálommá!!! :) MEKK!

minna 2008.11.14. 16:42:09

Lau!Velkepopovice??!?Kevés volt a sör,vagy sok?:)XD
Szerintem érthető,ha mostanában "hibázol",vagy elkalandozik a figyelmed..De nem,nem mindíg jó,ha magadra veszed a dolgokat akkor sem,ha nem baszogatásnak szánják a fejmosást és akkor sem,ha mindez megtanít valamire.A húrszaggatást nem láttam,úgyhogy az én bulihangulatomon nem rontott semmi,már amíg ott voltam..

Samu (VT) · http://vastrabant.hu 2008.11.14. 23:02:56

Se sok, se kevés. Épp elég volt a ser. A mókás az, hogy nevezett cseh remeket nem vedeltem ez este.
Ó azóta már megint jobb hatásfokkal rontok. Illetve nem rontok. Szóval sztem úgy volt, ahogy akkor is gondoltam. Gödör. De nem lejtő. :)
A magamra vétel nyilván lehet időnként túl nyomasztó és felesleges is, de még mindig jobb, mint ha leperegne rólam minden. Az nemgondolkodáshoz vezethet. Azt pedig nem igazán szeretném.
A húrszakadás teljesen exkluzív volt, úgy tervezem, hogy pár évig nem ismétlem meg. Sajnálhatod, hogy lemaradtál róla. :)

minna 2008.11.15. 13:14:22

Nem e?Akkor lehet,az volt a baj:P:)
Gyakorlatilag az egész koncertről lemaradtam,úgyhogy van mit sajnálnom...
A nemgondolkodás milyenségéről nekem még csak fogalmam sincs...állandóan jár az agyam:)

Samu (VT) · http://vastrabant.hu 2008.11.15. 19:26:49

Hááát, a nemgondolkodást magamon még én sem próbáltam, de láttam már sok olyat aki intenzíven gyakorolta és nagyon nem szeretnék olyan lenni. Még csak hasonló sem. :)

minna 2008.11.17. 12:02:52

Teljességgel érthető:)
süti beállítások módosítása